Wikia

Memory Alpha

40 Eridani A

Overleg0
7.683 pagina's
op deze wiki
40 Eridani A
Type: Ster
Locatie: 40 Eridani systeem

40 Eridani A (ook wel bekend als Keid A en Omicron 2 Eridani A) is de primaire ster van het 40 Eridani systeem, een trinair zonnestelsel met de planeet Vulcan gelokaliseerd op 16.45 lichtjaren van Sol.

40 Eridani A is een oranje-rode dwerg met een diameter die gelijkstaat aan 85% van Sol. Tevens is hier de 40 Eridani A Starfleet scheepswerf gevestigd, de bouwplaats van sterrenschepen zoals de Brattain en Phoenix.

ReferentiesBewerken

  • Het is nooit bevestigd dat 40 Eridani A de locatie is van Vulcan, maar het wordt algemeen aangenomen naar aanleiding van verschillende informatiebronnen. De benaming heeft zijn plek gekregen in verschillende grafische werken en kunstwerken in de achtergrond, bijv. de verschillende toewijdingsplaten waar de scheepswerf op vermeld staat. De referentie aan dit zonnestelsel stamt uit de tijd van de Star Fleet Technical Manual, geschreven door Franz Joseph. Tevens wordt het ondersteund door verschillende uitspraken op het scherm zoals dat Vulcan op 16 lichtjaren afstand gelegen is van de Aarde in de Star Trek: Enterprise aflevering "Home".
Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.org/wiki/40_Eridani_A?oldid=83309"

Willekeurige wiki