Wikia

Memory Alpha

Arena

Overleg0
7.336 pagina's
op deze wiki
Arena
Gorn
TOS, 1.19 (#20)
Uitgebracht op: 19 januari 1967
Verhaal: Fredric Brown
Script: Gene L. Coon
Regisseur: Joseph Pevney
3045.6 (Jaar: 2267)

Kirk vecht tegen een buitenaardse kapitein die verantwoordelijk is voor de verwoesting van een Federatie buitenpost.

SamenvattingBewerken

De USS Enterprise achtervolgt een onbekend schip dat verantwoordelijk is voor de verwoesting van een Starfleet basis op Cestus III. In een onbekend gedeelte van de ruimte treffen beide partijen de Metrons. De Metrons zijn woedend over het feit dat de twee schepen in hun ruimte terecht zijn gekomen. Ze vinden dat fysieke strijd de enige juiste manier is om gerechtigheid te krijgen.

Ze transporteren kapitein James T. Kirk en de buitenaardse kapitein, een hagedis-achtige humanoïde, naar een onbewoonde asteroïde om het uit te vechten. De Metrons beloven dat de overwinnaar met zijn schip mag vertrekken en de verliezer zal vernietigd worden.

De Gorn kapitein vertelt Kirk dat de basis op Cestus III vernietigd werd, omdat het stationeren een vijandige daad was in Gorn ruimte. De Gorn is een stuk groter en veel sterker dan de gemiddelde mens en van nature extreem agressief. Kirk heeft echter het voordeel van zijn snelheid en zijn behendigheid. Hij weet lang genoeg bij de Gorn uit de buurt te blijven totdat hij van mineralen een mix van buskruit heeft gemaakt. Kirk gebruikt dit als een primitief kanon om de Gorn te verwonden.

Kirk weigert echter om de Gorn te doden, waarop de Metrons besluiten dat er misschien toch nog hoop is voor het menselijk ras. Beide partijen zijn daarna vrij om te vertrekken en worden door de Metrons naar een ander gebied getransporteerd.

Achtergrond informatie

Cast Bewerken

Niet genoemd Bewerken

Stuntdubbel Bewerken

ReferentiesBewerken

Archanis sector; asteroïde; buskruit; Canopus; Cestus III; chef; diamant; Gorn; granaatwerper; houtskool; kalium nitraat; Metron; schilden; Sirius; tactische officier; transporter; warpaandrijving; opname/vertaal apparaat; zwavel.

Vorige aflevering:
"The Squire of Gothos"
"Arena"
Star Trek: The Original Series
Seizoen 1
Volgende aflevering:
"The Alternative Factor"
Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.org/wiki/Arena?oldid=90008"

Willekeurige wiki