Wikia

Memory Alpha

By Inferno's Light

Overleg0
7.556 pagina's
op deze wiki
By Inferno's Light
B'hava'elYukon
DS9, 5.15 (#113)
Uitgebracht op: 17 februari 1997
Geschreven door: Ira Steven Behr en Robert Hewitt Wolfe
Regisseur: Les Landau
50564.2 (Jaar: 2373)
Afbeeldingen: "By Inferno's Light"

De bemanning probeert het Alfa kwadrant te verdedigen tegen de Dominion; Worf, Garak, en andere gevangen bereiden hun ontsnapping voor uit het interneringskamp.

SamenvattingBewerken

De Dominion vloot verschijnt in het Alfa kwadrant, maar valt Deep Space 9 niet aan; in plaats daarvan gaat de vloot naar Cardassian gebied. gul Dukat onthuld zijn dubbele rol; hij heeft in het geheim onderhandeld met de Dominion om de Cardassians als jongste lid aan te laten sluiten. De vormverwisselaar infiltrant, (de Julian Bashir (vormverwisselaar)) die erin geslaagd was om te voorkomen dat de Federatie het Bajoran wormgat vernietigde, gaat nu verder met een plan dat het Bajor systeem zou kunnen vernietigen. Ondertussen plannen Worf, Bashir, Garak en Martok hun ontsnapping van Interneringskamp 371.

Cast Bewerken

Niet genoemd Bewerken

StuntdubbelBewerken

ReferentiesBewerken

Alfa kwadrant; Armageddon; Bajoran; Bajoran wormgat; bloed; bloed test; Breen; Cardassia; Cardassian; commandant; Danube-klasse; Defiant, USS; Dominion; Dukat's roofvogel; Federatie; Gilhouly; hart; humanoïde; Federatie-Dominion koude oorlog; Ferengi; Japar; Keedera; Klingon; Klingon roofvogel; Klingon opera; Gamma kwadrant; graviton zender; internerings kamp 371; Jem'Hadar; neutrino; Nog; Obsidian orde; Romulan; runabout; Starfleet; Starfleet commando; task force; tekasite; trilithium wapen; Tzenketh; vastvormigen; vormverwisselaar; IKS Y'tem; yamok saus.

Vorige aflevering:
"In Purgatory's Shadow"
"By Inferno's Light"
Star Trek: Deep Space Nine
Seizoen 5
Volgende aflevering:
"Doctor Bashir, I Presume?"
Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.org/wiki/By_Inferno%27s_Light?oldid=92539"

Willekeurige wiki