Wikia

Memory Alpha

Cardassian rangen

Overleg0
7.313 pagina's
op deze wiki

Het Cardassian rangen systeem is gebaseerd op drie rangen (legate, gul, en glinn). Het wordt aangenomen dat vele Cardassians dezelfde rang hebben, maar dat hun status wordt uitgedrukt in de taken die ze hebben.

LegateBewerken

LegateParn
Een legate in 2370

Legate is de rang gegeven aan hoog geplaatste overheid ambtenaren, zowel militair als burgerlijk. Deze rang staat ongeveer gelijk aan een Starfleet admiraal.

De Cardassian rang legate kan afgeleid zijn van een oude Romeinse rang, Legatus. Legatus commandeerde legioenen.

GulBewerken

Macet
Een gul in 2367

Gul is de militaire rang gehouden door elke commandant van een schip of installatie. Deze rang staat ongeveer gelijk aan een Starfleet kapitein. Elke Cardassian orde wordt geleid door een gul.

GlinnBewerken

Boheeka
Een glinn in 2370

Glinn is de militaire rang onder gul, waarschijnlijk het dichste bij een Starfleet luitenant-commandant.

De Star Trek: Deep Space Nine Technical Manual geeft nog een andere Cardassian rang onder glinn, "gil," waarschijnlijk een lage officierrang.
Dit overzicht toont enkel rangen die gebruikt zijn door de strijdkrachten van de bekende mogendheden.
Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.org/wiki/Cardassian_rangen?oldid=82886"

Willekeurige wiki