Wikia

Memory Alpha

Carel Struycken

Overleg0
7.315 pagina's
op deze wiki
Carel Struycken
Homn
Struycken als Mr. Homn
Karakters: Mr. Homn, De Geest
Geboortedatum: 30 juli 1948
Geboorteplaats: Den Haag, Nederland
Spectre
Struycken als De Geest
IMDb profiel

Carel Struycken, geboren op 30 juli 1948 in Den Haag, Nederland, is bij Star Trek fans het bekendst geworden in zijn rol als Mr. Homn, het hulpje en assistent van ambassadeur Lwaxana Troi in een aantal afleveringen van Star Trek: The Next Generation. Ook speelde hij De Geest in de Star Trek: Voyager aflevering "The Thaw".

Carel heeft een lichamelijke afwijking, acromegaly in medische termen, die er verantwoordelijk voor is dat hij meer dan twee meter lang is.

Bekend is hij ook geworden in zijn rol van "Lurch" in de Adams Family films, waarin ook Christopher Lloyd (Kruge), Ed Begley, Jr., Ray Walston, Leigh Taylor-Young en Clint Howard meespeelden.

Hij speelde "Gaunt" in de Oblivion filmserie (1994-1996), waarin ook George Takei (Hikaru Sulu), DS9 gastactrice Meg Foster (Onaya), TOS gastactrice Julie Newmar (Eleen), VOY gastactrice Musetta Vander (Derran Tahl) en DS9 gastacteur Jimmie F. Skaggs (Boheeka) meespeelden.

Andere bekende films zijn The Witches of Eastwick (1987), Men in Black (1997) en de televisieserie De Erfenis (2004).

OptredensBewerken

Als HomnBewerken

Andere optredensBewerken

Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.org/wiki/Carel_Struycken?oldid=85681"

Willekeurige wiki