Wikia

Memory Alpha

Chase Masterson

Overleg0
7.313 pagina's
op deze wiki
Chase Masterson
Leeta
Masterson als Leeta
Karakters: Leeta/ Leeta (spiegel), Emony Dax
Geboortedatum: 26 februari 1963
Geboorteplaats: Colorado Springs, Colorado, V.S.
Emony Dax
Masterson als Emony Dax
Leeta (mirror)
Masterson als Leeta (spiegel)
IMDb profiel

Chase Masterson (echte naam Christianne Carafano), geboren op 26 februari 1963, speelde Leeta, een Bajoran die verscheen in talloze afleveringen van Star Trek: Deep Space Nine. Ook speelde ze Emony Dax tijdens Jadzia Dax' zhian'tara in de aflevering "Facets" en de Spiegel universum versie van Leeta (spiegel) in "The Emperor's New Cloak".

Eén van de negatieve kanten van haar rol in Star Trek was de zaak waarin een profiel van haar werd gemaakt op een datingsite, waarin haar adres en telefoonnummer stonden, die seksueel getinte telefoontjes opleverden. In 2003 ondernam ze een rechtszaak tegen het bedrijf van de website, die ze verloor.

Ze is vaak op Star Trek conventies te vinden, waardoor ze ook meer werk heeft gekregen van het SciFi channel.

Masterson had gastoptredens in de televisie serie Live Shot. Hier werkten ook David Birney, Karen Austin, Ron Canada, Jeff Yagher, Bruce McGill, Sam Anderson, Casey Biggs, Dion Anderson, John Schuck, Lee Arenberg, Hal Landon, Jr., Cully Fredricksen en Kenneth Tigar aan mee.

Binnenkort speelt zij in de Star Trek: Of Gods and Men fanserie, onder regie van Tim Russ (die tevens Tuvok speelt). Ook medeacteurs Nichelle Nichols, Walter Koenig, Grace Lee Whitney, Garrett Wang, Alan Ruck, Gary Graham, Lawrence Montaigne, Arlene Martel, Celeste Yarnall, Jack Donner, Crystal Allen, J.G. Hertzler en Cirroc Lofton zullen hierin een rol hebben.

Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.org/wiki/Chase_Masterson?oldid=85573"

Willekeurige wiki