Wikia

Memory Alpha

Counterpoint

Overleg0
7.356 pagina's
op deze wiki
Counterpoint
Devoreschepen
VOY, 5.10 (#104)
Uitgebracht op: 16 december 1998
Geschreven door: Michael Taylor
Regisseur: Les Landau
(Jaar: 2375)

Voyager smokkelt telepathische vluchtelingen langs Devore patrouilles.

SamenvattingBewerken

De USS Voyager bevindt zich in het territorium van de Devore, een agressief-militaristisch volk dat telepaten wantrouwt en hen systematisch tracht om te brengen. Dankzij een list slaagt Captain Janeway erin om desondanks een groep vluchtelingen (en de telepaten onder de bemanning zelf) door een aantal Devore-inspecties te smokkelen.

Wanneer één van de inspecteurs, Kashyk, plots om asiel komt vragen, twijfelt ze eerst; langzaamaan begint ze hem echter te vertrouwen en het wordt algauw duidelijk dat beiden zich tot elkaar aangetrokken voelen. De Devore geven zich echter niet zo gemakkelijk gewonnen - maar Captain Janeway ook niet en een kat-en-muisspel met misschien een hogere inzet dan ooit tevoren vangt aan.

Vaste karakters Bewerken

Gast karakters Bewerken

ReferentiesBewerken

Ångström; antimaterie; aurora borealis; Brenari; Devore; Devore Imperium; Devore shuttle; Devore oorlogsschip; gaharey; ionenstorm; Jarot; koffie; Kazon; kolyan kolyar; Mahler; Mutara klasse; neutrino; Suder, Lon; Tchaikovsky; Tehara systeem; telepathie; transporter; warpveld; wormgat.

Vorige aflevering:
"Thirty Days"
"Counterpoint"
Star Trek: Voyager
Seizoen 5
Volgende aflevering:
"Latent Image"
Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.org/wiki/Counterpoint?oldid=87975"

Willekeurige wiki