Wikia

Memory Alpha

In Purgatory's Shadow

Overleg0
7.336 pagina's
op deze wiki
In Purgatory's Shadow
Internment camp 371
DS9, 5.14 (#112)
Uitgebracht op: 10 februari 1997
Geschreven door: Ira Steven Behr en Robert Hewitt Wolfe
Regisseur: Gabrielle Beaumont
50560.1 (Jaar: 2373)

Garak en Worf onderzoeken een boodschap die suggereert dat Enabran Tain in leven is.

SamenvattingBewerken

Deep Space 9 wordt door de bloedigste aanval ooit van de Stichters van de Dominion bedreigd. Tegelijkertijd wordt Elim Garak's toch al gecompliceerde leven verder verward. De kleermaker van het station decodeert een noodkreet van zijn oude mentor, Enabran Tain, de Cardassiaan die verondersteld werd door de Dominion gedood te zijn tijdens een onderbroken offensief van twee jaar eerder.

Vaste karakters Bewerken

Gast karakters Bewerken

ReferentiesBewerken

Alfa kwadrant; Bajoran; Bajoran wormgat; bloed; Borg; Breen; Brun; Cardassia; Cardassian; Danube-klasse; Defiant, USS; Dominion; Dukat's roofvogel; Earl Grey thee; Federatie; Ferengi; Finding and Winning your Perfect Mate; Gamma kwadrant; geel alarm; graviton zender; Hond; Interneringskamp 371; Jem'Hadar; Jem'Hadar aanvalsschip; Jem'Hadar kruiser; Kahn, Lenara; Kang's piek; Klingon opera; luchtsluis; Maryland, USS; Meezan IV; Memad; Mogh; neutrino; nevel; Nieuw Bajor; O'Brien, Kirayoshi; Obsidian orde; Profeten; Proxima, USS; Rain, Jennings; recursief algoritme; Romulan; runabout; sabrebeer; Sarajevo, USS; Slag om sector 001; Starfleet; Starfleet academie; Starfleet commando; Surjak; toh-maire; Trill wetenschappelijk ministerie; ultritium; Vorlem; vormverwisselaar.

  • In deze episode verschijnt voor het eerste de echte Martok.

Vorige aflevering:
"For the Uniform"
"In Purgatory's Shadow"
Star Trek: Deep Space Nine
Seizoen 5
Volgende aflevering:
"By Inferno's Light"
Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.org/wiki/In_Purgatory%27s_Shadow?oldid=87563"

Willekeurige wiki