Wikia

Memory Alpha

Karina

Overleg0
7.313 pagina's
op deze wiki
Karina
Karina
Ras: Romulan
Geslacht: Vrouw
Beroep: Diplomaat
Bondgenootschap: Romulan sterrenrijk
Actrice: Annette Helde

Karina was een Romulan diplomaat in het Romulan sterrenrijk aan het einde van de 24e eeuw.

In 2371 reisden zij en Ruwon naar Deep Space 9 om informatie te ontvangen die Starfleet over de Dominion had verzameld. Het delen van informatie maakte deel uit van de afspraak die eerder dat jaar gemaakt was. De Romulans hadden in ruil daarvoor een verhulapparaat geïnstalleerd op de USS Defiant, zodat deze in de Dominion ruimte kon binnendringen en het eerste contact kon maken met de Stichters. In het geheim werd ook een D'deridex-klasse oorlogsvogel naar het station gestuurd.

Karina en Ruwon waren niet onder de indruk van de informatie die ze kregen. Ruwon vertelde Benjamin Sisko en Kira Nerys dat het Romulan sterrenrijk van mening was dat de Dominion de grootste bedreiging vormde voor het Alfa kwadrant in een eeuw. Ze wantrouwden ook Odo omdat ze het verschil tussen een vormverwisselaar en een Stichter niet zagen.

De kwantum singulariteit van de Romulan oorlogsvogel stuurde Miles O'Brien naar de toekomst, waar hij getuige was van de verwoesting van het station en het Bajoran wormgat door de oorlogsvogel.

Toen O'Brien hiervan bewijsmateriaal overhandigde confronteerde Sisko Ruwon en Karina hiermee, waarna de twee het station verlieten. (DS9: "Visionary")

Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.org/wiki/Karina?oldid=83193"

Willekeurige wiki