Wikia

Memory Alpha

Laurel Goodwin

Overleg0
7.516 pagina's
op deze wiki
Laurel Goodwin
JM Colt
Personage: J.M. Colt
Geboortedatum: 11 augustus 1942
Geboorteplaats: Wichita, Kansas
IMDb profiel

Laurel Goodwin (geboren in 11 August 1942; leeftijd 70) was J.M. Colt in de eerste Star Trek pilot, "The Cage". Goodwin is, net als Kirstie Alley,geboren in Wichita, Kansas. Anders dan Alley, wiens carriere begon dankzij het winnen van spel shows, begon Laurel haar cariere als een kinder model. Ze haalde haar diploma in drama in San Francisco State University, met haar eerste doorbraak toen ze geselcteerd was om de tegenspeelster van Elvis Presley te zijn in de film Girls! Girls! Girls! uit 1962. Tijdens de 60s, kwam Goodwin nog in drie andere 'feature films' voor en ook in een handje vol televisie gast ster rollen. Moe van het zoeken naar een baan stopte ze met acteren in 1971. Voor vele jaren leefde ze met haar man, Walter Wood, in New York. Samen hebben ze veel films uitgebracht, bijvoorbeeld de Burt Reynolds film, Stroker Ace. Sinds begin 2012 leven ze in Palm Springs, waar Goodwin een carriere in thuis zorg maakt. En hoewel ze een paar Elvis conventies bijgewoond heeft over de jaren, kwam ze pas voor het eerst in 2005 op haar eerste Star Trek conventie, samen met Peter Duryea.

Vertaling dankzij; Alex Flynn

Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.org/wiki/Laurel_Goodwin?oldid=85483"

Willekeurige wiki