Wikia

Memory Alpha

Montgomery Scott (alternatieve realiteit)

Overleg0
7.313 pagina's
op deze wiki
Montgomery Scott (alternate reality) at transporter controls
PatriciaToegevoegd door Patricia
Geslacht: Man
Soort: Mens
In dienst van: Federatie Starfleet
Rank: Luitenant-commandant
Beroep: Hoofdingenieur
Status: Levend (2258)
Geboren op: 2222
Gespeeld door: Simon Pegg
Scotty
Darth StefanToegevoegd door Darth Stefan

Montgomery Scott, beter bekend als Scott of Scotty is een mens die in dienst is bij Starfleet. Hij is geboren in het jaar 2222 in de drieëntwintigste eeuw. Na een ongelukje, werd hij overgeplaatst naar een buitenpost op de planeet in het Vulcan systeem, Delta Vega. Daar kreeg hij onverwacht bezoek van Spock en Kirk die hem vervolgens naar de USS Enterprise over straalde. Scott kreeg daar de functie als hoofd van de machine kamer.

Scott voor Delta Vega (voor 2258)Bewerken

Scott zat in dienst van Starfleet. Tijdens zijn jaren op de academie, zat hij in het groepje van admiraal Archer's mechanicus groep. Scott was bezig met het experimenteren van de transwarp tarsnporters. Nadat alle testen goed verliepen, wilde hij een proefdier gebruiken om te trasnporteren. Hij gebruikte hiervoor de hond van admiraal Archer. Helaas mislukte de test en de hond was verloren.

Scott op Delta Vega (tot 2258)Bewerken

Scotty station
Scotty op Delta vega.

Later werd hij overgezet naar een buitenpost op Delta Vega, wat volgens Scott zijn straf was, na het verlies van de hond van Archer. Hij zou daar zes maanden moeten blijven. Scott had het daar niet naar zin en verafschuwde het eten daar. Hij werkte daar samen met zijn partner Keenser. In het jaar 2258 werd de buitenpost bezocht door Spock en Kirk. Spock die een opmerking maakte, dat hij Scotty kende en dat hij in de toekomst een transport formule zal schrijven waarmee je in warp kan transporteren. Scott wist toen dat Spock van de toekomst kwam en nam hun aanbod aan om mee te gaan naar de Enterprise. Hij was het leven op de buitenpost zat en wilde wel eens aan de motoren van het schip voelen.

Scotty op de Enterprise (2258)Bewerken

Scott waterafvoer
Scotty in de waterafvoer.

Spock, Kirk en Scotty namen Scott's shuttle en volgen richting de Enterprise. Met de formule van Spock wist hij Scott en Kirk aan boord van de Enterprise weten te stralen. Echter, werd Scotty in een water tank getransporteerd en werd hij meegevoerd door de water leiding. Kirk wist de water leiding te openen en redde hem uit het water. Kirk en Scott werden opgemerkt door de beveiliging en werden naar de brug gebracht.

Kirk en Scotty gevangen
Scott en Kirk worden verhoord door Spock.

Op de brug werden ze verhoord door Spock. Spock probeerde achter informatie te komen, maar Kirk wist Spock's emoties te laten los barsten waardoor Spock niet meer langer het bevel kon nemen. Kirk werd hierdoor kapitein en benoemde Scotty tot zijn hoofd machine kamer.

Op de Enterprise stelde Scotty de transporters in op een veilige locatie. Volgens hem, zouden Spock en Kirk op een veilige locatie uitkomen, als het schip logisch gebouwd zal zijn. Toen Scotty ze echter overstraalde, kwamen Spock en Kirk op een locatie terecht vol met Romulans.

De tweede keer dat hij de transporters gebruikte, transporteerd hij Kirk en Pike van de Narada en Spock van de Jellyfish. Dit was een groot succes omdat hij drie mensen tegelijk overstraalde van twee verschillende locaties.

Nadat de Narada werd opgezogen in het zwarte gat, werd de Enterprise ook opgezogen. Scott, die op de machine kamer was, kwam met het idee om de warp kernen in het zwarte gat te lanceren zodat het gat zich dichtte. Dit veroorzaakte een grote ontploffing waardoor de Enterprise kon ontsnappen. (Star Trek)

Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.org/wiki/Montgomery_Scott_(alternatieve_realiteit)?oldid=84392"

Willekeurige wiki