Wikia

Memory Alpha

Shuttlepod One

Overleg0
7.315 pagina's
op deze wiki
Shuttlepod One
ShuttlepodOne ep
ENT, 1.16 (#16)
Uitgebracht op: 13 februari 2002
Geschreven door: Rick Berman en Brannon Braga
Regisseur: David Livingston
(Jaar: 9 november 2151)

Wanneer Malcolm en Trip terugkomen van een shuttle test vinden ze alleen nog maar stukken van de Enterprise.

Samenvatting Bewerken

Trip en Malcolm nemen een shuttle weg van het schip om te testen. Als ze terug komen vinden ze een stuk van de Enterprise op een asteroïde. Ze nemen aan dat de Enterprise vernietigd is en zetten koers naar Echo Three, wetende dat ze daar zonder warp aandrijving nooit zullen aankomen. Onderweg ontstaan grote spanningen tussen de beide mannen, als Malcom zich op zijn dood voorbereid en Trip aanneemt dat ze op tijd gered zullen worden. Na een paar dagen krijgen ze echter een signaal van Enterprise door, die alleen beschadigd werd. Om op tijd de aandacht van Enterprise te krijgen en genoeg lucht over te houden, moeten ze enkele grove maatregelen nemen die de spanning alleen nog maar opdrijven. Ze halen echter op tijd de Enterprise met zware onderkoeling.

Vaste karakters Bewerken

Gast karakters Bewerken

  • Geen

ReferentiesBewerken

602 Club; aardappelpuree; asteroïde; bemanningslid; biologie; boor; bourbon; Brit; Chileense zeebaars; Cochrane, Zefram; Deborah; Echo Three; God; Hess; Italiaan; kalfs marsala; Kentucky bourbon; Maleisië; microsingulariteit; Mill Valley; mol-kom; Montana; moo goo gai pan; Nobel Prijs; reddingsboot; reddingscapsule; Rochelle; Royal Navy; Ruby (602 Club); San Francisco; Servo-Kroaat; sextant; Sherry; Shuttlepod (22e eeuw); stikstof; "Stinky"; stripboek; Superman; Tesnia; Tesnians; Ulysses; verkoudheid; Xyrillians; zeebaars; zuurstof; zwarte doos; zwart gat.

Achtergrond informatie

Vorige aflevering:
"Shadows of P'Jem"
"Shuttlepod One"
Star Trek: Enterprise
Seizoen 1
Volgende aflevering:
"Fusion"
Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.org/wiki/Shuttlepod_One?oldid=87089"

Willekeurige wiki