Wikia

Memory Alpha

Spellen

Overleg0
7.315 pagina's
op deze wiki
Voor informatie over sporten, spellen en recratie activiteiten in het Star Trek universum, zie Sport en recreatie.

Door middel van een licentie overeenkomst, vergelijkbaar met dat van strips, boeken en verzamel werken, heeft Paramount Pictures de rechten verzorgd voor het verspreiden van diverse soorten Star Trek spellen door een aantal bedrijven.

Oorspronkelijk waren sommige Star Trek: The Original Series spellen gebaseerd op de licentie die opgezet was voor de ontwerpen van Franz Joseph in de 1970s. Toen deze opzet deel uit ging maken van Paramount, en als gevolg van de latere successen van de films en Star Trek: The Next Generation, werd de controle op het gebruik van de Star Trek naam strikter nageleefd. Ontwerpers van Star Trek artikelen werden ontmoedigd om producten te ontwerpen die afweken van de originele opzet. Één van de oudste spellen, Star Fleet Battles, mocht alleen verder verspreid worden zonder de naam Star Trek in de titel. Bovendien was het niet toegestaan om de Enterprise te noemen in relatie tot kapitein James T. Kirk, Spock of andere karakters.

Spellen die gemaakt worden door bedrijven die niet verbonden zijn met Paramount of afdelingen hiervan worden als niet canon beschouwd.

Rollenspellen en verzamel werken Bewerken

Spellen voor thuis Bewerken

PC spellen Bewerken

Video spellen Bewerken

NES spellen Bewerken

Super Nintendo spellen Bewerken

Sega Genesis/Megadrive spellen Bewerken

Sega Genesis 32X spellen Bewerken

Game Boy spellen Bewerken

PlayStation spellen Bewerken

Xbox spellen Bewerken

Arcade spellen Bewerken

Flipperkasten Bewerken

Video spellen Bewerken

Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.org/wiki/Spellen?oldid=81130"

Willekeurige wiki