Wikia

Memory Alpha

Star Trek: Nemesis

Overleg0
7.313 pagina's
op deze wiki
Star Trek: Nemesis
Nemesis Poster
Film X
Uitgebracht op: 13 december 2002
Verhaal: John Logan, Brent Spiner en Rick Berman
Script: John Logan
Regisseur: Stuart Baird
56844.9 (Jaar: 2379)
"De laatste reis van een generatie."

Jean-Luc Picard en zijn bemanning worden op een missie gestuurd naar Romulus. Op het eerste gezicht wil de nieuwe Praetor Shinzon vrede. Maar, wat zit er meer achter? En heeft het iets te maken met Jean-Luc Picard zelf?

SamenvattingBewerken

Samenvatting

KaraktersBewerken

ReferentiesBewerken

Aarde; Archer, USS; Argo (shuttle), Argo (buggy); Aries, USS; Bassenkloof; Berlin, Irving; Betazed; Betazoid huwelijk; Blue Skies; Château Picard; dilithium; Dominion oorlog; droogdok; Galaxy, USS; Hood, USS; Imzadi; Intrepid, USS; ionenstorm; kloon; Kolarin systeem; Kolarus Prime; Kolarus III; Nova, USS; Opaal Zee; plaats-naar-plaats transport; positronisch brein; positronische matrix; Praetor; Remans; Remus; Romulans; Romulan bier; Romulan neutrale zone; Romulan oorlogsvogel; Romulan senaat; Romulan sterrenrijk; Romulus; Soong, Noonien, Dr.; Scimitar; Scorpion-klasse; sector 1045; Shalaft's syndroom; Slag van de Bassenkloof; Soong-type androïde; Spot; Starfleet strijdgroep Omega; Starfleet academie; Starfleet commando; Starfleet inlichtingendienst; Stellaire cartografie; thalaron straling; Titan, USS; Valdore, IRW; Valdore-type; Valiant, USS; zelfvernietiging.

Achtergrond informatie

Vorige film:
"Star Trek: Insurrection"
"Star Trek: Nemesis"
Star Trek: Films
Volgende film:
"Star Trek"
Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.org/wiki/Star_Trek:_Nemesis?oldid=81128"

Willekeurige wiki