Wikia

Memory Alpha

Star Trek IV: The Voyage Home

Overleg0
7.410 pagina's
op deze wiki
Star Trek IV: The Voyage Home
The Voyage Home Poster
Film IV
Uitgebracht op: 26 november 1986
Verhaal: Leonard Nimoy en Harve Bennett
Script: Steve Meerson, Harve Bennett, Peter Krikes en Nicholas Meyer
Regisseur: Leonard Nimoy
8390.0 (Jaar: 2286 en 1986)

Kirk is bereid om voor de consequenties op te draaien voor het redden van Spock van de Genesis planeet. Maar een nieuw gevaar zet de Aarde op het spel. De bemanning van Kirk moet terug in de tijd met een oude Klingon roofvogel om de Aarde te redden van een catastrofale gebeurtenis.

SamenvattingBewerken

Het is 2286, James T. Kirk is nog op de Genesis planeet, waar hij Spock op eigen houtje heeft gered. Op Genesis heeft een Klingon de zoon van Kirk, David Marcus, vermoord bij de redding. Maar toch besluiten ze terug naar de Aarde te gaan om voor de consequenties op te draaien.

Op Aarde is de Klingon ambassadeur van de Federatie boos op Kirk omdat hij 9 regels heeft geschonden van de Federatie. Volgens hem is er geen vrede zolang Kirk nog in leven is.

Terug op de roofvogel komt de bemanning erachter dat de Aarde opnieuw een gevaar te wachten staat. Een sonde komt recht op de aarde af en schakelt onderweg sterrenschepen uit. De sonde veroorzaakt enorme stormen op Aarde, Spock komt na het scannen van de sonde erachter dat het signaal dat het uitzendt een walvissenlied is. Het lied is van de bultrug, dat is uitgestorven sinds de 21e eeuw.

Om de Aarde te redden ziet Kirk geen andere manier dan het terugreizen in de tijd, daar wil hij een aantal walvissen ophalen, en vervolgens terugbrengen naar de 23e eeuw, in de hoop er voor te zorgen dat de zonde niet nog meer schade aan zal richten. Via de zon lukt het de bemanning terug te keren in de tijd. Daar arriveren ze in het jaar 1986, San Francisco.

Achtergrond informatie

CastBewerken

Starfleet personeelBewerken

In oud San FranciscoBewerken

Militair personeelBewerken

Niet genoemdBewerken

StuntsBewerken

ReferentiesBewerken

Aarde ruimtedok; Alameda; Alaska; Andorians; Berkeley; borite; Bounty, HMS; bril; bultrug walvissen; Cambridge; Cetacean; Cetacean Instituut; Clampett; Copernicus, USS; dilithium; Edinburgh; Enterprise (CVN-65), USS; Enterprise, USS; Enterprise-A, USS; Excelsior, USS; Federatie; Federatie raad; gadolinium; George; Golden Gate park; Gottlieb; Gracie; Gregory; Hamlet; Huey 204; "I Hate You"; Intrepid, USS; Iowa; Juneau; Kiri-kin-tha; Kiri-kin-tha's Eerste Wet van Metafysica; Klendth; kleurrijke metafoor; Klingon rijk; Klingon mummificatie hieroglief; kramp; LDS; Leningrad; Loonkerian buitenpost; Macintosh; Michelob; nucleaire splitsing; pizza; Plexicorp; ringvormige ruimte-tijd verstoring; Robbins, Harold; Saloon, De; Sam; San Francisco; Saratoga, USS; Sausalito; Shepard, USS; Shuttlepod; Slinger effect; Starfleet commando; Starfleet hoofdkwartier; Susann, Jacqueline; Tellarites; Tokio; T'Plana-Hath; universele atmosferische element compensator; verhulapparaat; Vrije Mening Beweging; Vulcan; Vulcans; Walvis gezang; Walvis sonde; Weintraub; wetenschappelijk schip; Winchell's Donut Huis; Yorktown, USS; Zaranites.

Aanvullende referentiesBewerken

Arcadians; Ariolo; Arkenites; Bzzit Khaht; Caitians; Kasheeta; Xelatians.

Star Trek: Films:
The Motion PictureThe Wrath of KhanThe Search for Spock
The Voyage HomeThe Final FrontierThe Undiscovered Country
GenerationsFirst ContactInsurrectionNemesis
Star TrekStar Trek Into Darkness

Vorige film:
"Star Trek III: The Search for Spock"
"Star Trek IV: The Voyage Home"
Star Trek: Films
Volgende film:
"Star Trek V: The Final Frontier"
Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.org/wiki/Star_Trek_IV:_The_Voyage_Home?oldid=90081"

Willekeurige wiki