Wikia

Memory Alpha

Star Trek VI: The Undiscovered Country

Overleg0
7.315 pagina's
op deze wiki
Star Trek VI:
The Undiscovered Country
The Undiscovered Country Poster
Film VI
Uitgebracht op: 6 december 1991
Verhaal: Leonard Nimoy, Lawrence Konner en Mark Rosenthal
Script: Nicholas Meyer en Denny Martin Flinn
Regisseur: Nicholas Meyer
9521.6 (Jaar: 2293)
"De strijd voor vrede is begonnen..."

De Chancellor van het Klingon Rijk vraagt om vredesonderhandelingen met de Federatie, maar groepen aan beide kanten proberen een overeenkomst te voorkomen.

SamenvattingBewerken

Samenvatting

KaraktersBewerken

Naamloos Starfleet personeel
Naamloos USS Enterprise-A personeel
Naamloos USS Excelsior personeel
Naamloze Klingons
Naamloze humanoïden

ReferentiesBewerken

Aarde; Aarde Koude Oorlog; Adam and Eve Expelled from Paradise; Adam en Eva; Ahwahnee, USS; Aries, USS; bemanningskwartieren; Beta Kwadrant; boot; Brug; Caesar, Julius; Chagall, Marc; Challenger, USS; chancellor; China; colonel; commander in chief; commandant; communications station; Constellation, USS; Constitution-klasse; Davis (Crewman); deflector schild; dilithium; Eagle, USS; Emdem, USS; Endeavour, USS; Enterprise-A, USS; Excelsior-klasse; Excelsior, USS; USS Excelsior personeel; faser; Federatie; Federatie President; Federatie-Klingon Koude Oorlog; foton torpedo; Frankrijk; gasachtige anomalie; gulag; Hamlet; Helin, USS; Hitler, Adolf; Interstellaire Wet; John Muir, USS; Kamp Khitomer; Khitomer; Khitomer Accoorden; Khitomer Conferentie; Khitomer samenzwering; Klingon Roofvogel; Klingon Rijk; Klingons; Klingon historie; Klingon Neutrale Zone; Klingon uniform; Kobayashi Maru scenario; koffie; Kongo, USS; Korolev, USS; Kronos One, IKS; kunstmatige zwaartekracht; K't'inga-klasse; Lincoln, Abraham; luisterpost; magnetische laars; magnetisch veld; magnetische zwaartekracht laars; medische tricorder; Morska; Neutrale zone; neutronen straling; Nixon, Richard; Oberth-klasse; Oberth, USS; Operatie Redding; Operatie Redding sterrenkaart locaties; Parijs; Potemkin, USS; straf kolonie; plasma; plasma uitlaat; Praxis; Qo'noS; roken; Romulan bier; Romulan Sterrenrijk; Roofvogel; Rura Penthe; sabotage; San Francisco; science station; Scovil, USS; SD-103; SD-103 type; Shakespeare, William; Springfield, USS; Starfleet; Starfleet Academie; Sterrenbasis 24; subruimte; subruimte schokgolf; targ; Tiberian vleermuis; torpedo lanceerinrichting; Tuin van Eden; Ursva; verhul apparaat, Klingon; viridium patch; Vulcan; Vulcan gedachten versmelting; warp aandrijving; Whorfin, USS; Wise D.; ziekenboeg; zwaartekracht eenheid.

Achtergrond informatie

Star Trek: Films:
The Motion PictureThe Wrath of KhanThe Search for Spock
The Voyage HomeThe Final FrontierThe Undiscovered Country
GenerationsFirst ContactInsurrectionNemesis
Star TrekStar Trek Into Darkness

Vorige film:
"Star Trek V: The Final Frontier"
"Star Trek VI: The Undiscovered Country"
Star Trek: Films
Volgende film:
"Star Trek: Generations"
Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.org/wiki/Star_Trek_VI:_The_Undiscovered_Country?oldid=86526"

Willekeurige wiki