Wikia

Memory Alpha

T'Mir

Overleg0
7.610 pagina's
op deze wiki
T'Mir
T'Mir
Ras: Vulcan
Geslacht: Vrouw
Familieleden: T'Les (kleindochter)
T'Pol (achter-kleindochter)
Elizabeth (achter-achter-kleindochter)
Actrice: Jolene Blalock

T'Mir was een Vulcan verkenner tijdens de 20e eeuw. Ze was T'Pol's tweede voormoeder ("over-grootmoeder") en T'Les' voormoeder ("grootmoeder").

In 1957 stortte het onderzoeksschip waar T'Mir op diende neer in Carbon Creek, Pennsylvania op de Aarde. De bemanning wilde de eerste satellietlancering van de mensheid meemaken, omdat ze in deze tijd nog een pre-warp beschaving waren. Tijdens het onderzoek van Spoetnik 1 ontstonden er problemen en crashte het schip in de bossen.

De kapitein van het schip kwam hierbij om het leven, waardoor T'Mir het commando op zich moest nemen. Nadat de drie overlevende Vulcans hun noodrantsoenen ophadden vertrokken T'Mir en Mestral naar het nabijgelegen dorpje, Carbon Creek. Ze gingen de Pine Tree bar binnen en Mestral wist hier met een wedstrijdje pool geld te verdienen. Ze haalden bij Johnnies market een voorraad voedsel en drank.

T'Mir en haar bemanningsleden paste zich aan de menselijke gemeenschap aan, om de tijd tussen hun eventuele redding te overbruggen. Ze werkte als een poetsvrouw in de lokale bar en kreeg hier een pessimistisch beeld van de mensheid. Ze was ervan overtuigd dat ze op de rand van zelfvernietiging stonden. T'Mir wilde niet dat de twee mannelijke Vulcans zich teveel met de mensen zouden bemoeien, maar Mestral raakte gefascineerd door Maggie, de eigenaresse van de Pine Tree. T'Mir zou naarmate de tijd verstreek een mildere blik op de mensheid krijgen.

T'Mir voelde zich betrokken bij Maggie's zoon Jack. Hij wilde naar de universiteit gaan, maar zijn moeder kon dit niet betalen. Om Jack te helpen haalde T'Mir een voorwerp uit het Vulcan schip en reisde naar een grote stad. Hier verkocht ze het aan een lokale zakenman van de Big Creek Manufacturing and Sales Co.. Deze "uitvinding" zou later klittenband genoemd worden. Ze kreeg een grote smak geld mee en stopte dit in Jack's fooienpot. Hiermee zou hij zijn school kunnen betalen. T'Mir zou na enig aandringen van Mestral ook de levens van enkele mijnwerkers redden.

Zodra de D'Vahl bij de Aarde aankwam wilde Mestral achterblijven. T'Mir vertelde kapitein Tellus dat hij gedood was bij de crash en de lichamen van de doden gecremeerd waren. Stron en T'Mir keerde terug naar Vulcan. (ENT: "Carbon Creek")

Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.org/wiki/T%27Mir?oldid=93265"

Willekeurige wiki