Wikia

Memory Alpha

The Naked Now

Overleg0
7.315 pagina's
op deze wiki
The Naked Now
Nakednow ep
TNG, 1.03 (#3)
Uitgebracht op: 5 oktober 1987
Verhaal: John D. F. Black en J. Michael Bingham
Script: J. Michael Bingham
Regisseur: Paul Lynch
41209.2 (Jaar: 2364)

De bemanning van de Enterprise-D loopt een virus op wat ervoor zorgt dat ze de controle over hun gevoelens kwijt raken.

SamenvattingBewerken

TeaserBewerken

Captain's Log, Stardate 41209.2. We are running at warp 7 to rendezvous with the science vessel SS Tsiolkovsky which has been routinely monitoring the collapse of a red supergiant star into a white dwarf. What has brought us here is a series of strange messages indicating something has gone wrong aboard the research vessel. – Captain Jean-Luc Picard

De U.S.S. Enterprise is in contact met het schip SS Tsiolkovsky. De bemanning van Enterprise hoort gelach en Data vraagt of ze hun laatste bericht kunnen herhalen. We horen een vrouwelijk bemanningslid van de Tsiolkovsky. Ze zegt met een zwoele stem dat ze hoopt dat de Enterprise een hoop knappe mannen zal meenemen. Op de Enterprise kijkt iedereen met een bedenkelijke blik. We horen iemand op de Tsiolkovsky zeggen dat ze het moeten doen. Dit bericht is duidelijk niet gericht aan de Enterprise. Plotseling horen we een soort knal. Data zegt tegen captain Picard dat het geluid dat ze zojuist hebben gehoord onmogelijk is. Hij zegt dat het geluid van een noodluik was dat werd weggeschoten. Picard vraagt of hij zeker is maar weet dat Data gelijk heeft. Picard geeft een teken aan Riker om op een missie te gaan. Riker roept Data, Geordi en Tasha met zich mee. Ze stralen zich over naar de SS Tsiolkovsky om te kijken wat er aan de hand is. Worf zegt dat de sensoren geen levenstekens opvangen. De Enterprise komt dichter bij de Tsiolkovsky, in de buurt van Rode reus.

Op de Tsiolkovsky gaat het rood alarm af. Riker, Data, Geordi en Tasha komen aan boord. Het schip ligt overhoop. Riker beveelt om het schip uit te zoeken. Data vraagt aan Riker of dit de resten zijn, van wat mensen een ruig feestje zouden noemen. Riker zegt van wel. Ze komen bij een scherm dat een beeldstoring heeft. Ze kunnen nog uitmaken dat het beelden zijn van de brug. Ze hopen dat het nog werkt want dit heeft alles opgenomen. Data begint eraan te werken. Ze krijgen nu duidelijk beeld en zien dat het noodluik ontbreekt. Riker zegt dat iedereen daar naar buiten is gezogen. Data zegt dat het ‘naar buiten geblazen’ is in plaats van ‘naar buiten gezogen’. Riker bedankt hem, maar ergert er zich wel aan. Data zegt dat deze fout echter veel meer wordt gemaakt. Tasha maakt contact met Riker via de Combadge. Ze zit in de machinekamer. Ze heeft tien bevroren mensen gevonden. Riker vraagt hoe dit kan gebeuren. Tasha zegt dat iemand met de klimaatregeling heeft geknoeid. Ze hebben alle warmte laten ontsnappen. Geordi gaat een verblijf binnen en alles daarbinnen is bevroren. Geordi maakt ook contact met Riker. In het verblijf is er een kamerdeur dat telkens een klein beetje open en toe gaat. Geordi duwt de deur open en er valt een bevroren lijk uit. Hij legt het voorzichtig neer. Riker contacteert captain Picard. Hij heeft een rapport voor hem. Hij zegt dat iedereen dood is. Een aantal is naar buiten geblazen via de noodluik. Picard zegt dat er 80 mensen aan boord waren. Riker zegt dat iedereen dood is.

Vaste karaktersBewerken

Gast karaktersBewerken

ReferentiesBewerken

androïde; Baikonoer Kosmodroom; Constitution-klasse; Enterprise, USS; isolineaire optische chip; magnetisch veld; medische tricorder; ontsmetting; polywater; polywater dronkenschap; rode reus; rompbreuk; seks; Sovjet Unie; ster; trekstraal; Tsiolkovsky, SS; witte dwerg; venus; VISOR; ziekenboeg; zwaartekracht.

Vorige aflevering:
"Encounter at Farpoint"
"The Naked Now"
Star Trek: The Next Generation
Seizoen 1
Volgende aflevering:
"Code of Honor"
Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.org/wiki/The_Naked_Now?oldid=87201"

Willekeurige wiki