Wikia

Memory Alpha

Time and Again

Overleg0
7.313 pagina's
op deze wiki
Time and Again
Janeway Time and Again
VOY, 1.04 (#4)
Uitgebracht op: 30 januari 1995
Verhaal: David Kemper
Script: David Kemper en Michael Piller
Regisseur: Les Landau
48498.7 (Jaar: 2371)

Janeway en Paris gaan terug in de tijd en moeten een naderende ramp voorkomen.

SamenvattingBewerken

De bemanning van de USS Voyager ontdekt een enorme explosie op een planeet, waardoor de hele planeet is uitgeroeid. Een verkenningsteam, onder leiding van Captain Janeway, gaat op onderzoek uit. Hierdoor komen Janeway en Paris gevangen te zitten in het verleden, een aantal uren voor de ramp. Ze proberen (ondanks de Eerste Richtlijn) de bevolking te waarschuwen. Helaas blijken die te denken dat ze spionnen zijn. Dan komt Janeway erachter dat zij de oorzaak zijn van de ramp op de planeet en probeert dit te voorkomen. Uiteindelijk wordt duidelijk dat de ramp werd veroorzaakt door een team van Voyager probeerde om Janeway en Paris uit het verleden te halen. Janeway kan dit voorkomen en alles word weer terug gedraaid naar de tijd van ontploffing, er is dan geen ontploffing en Voyager gaat weer verder met zijn reis.

Vaste karakters Bewerken

Gast karakters Bewerken

ReferentiesBewerken

aquaduct; Chaltok IV; Chaltok systeem; Delaney zusters; Eerste Richtlijn; Kelada; Kalto provincie; nadion; polarische ion energie; polarische straling; Polarische Test Verbod Verdrag; rode dwerg; Stellaire cartografie department; subruimte; subruimte baken; subruimte scheur; tijdelijke scheur; transtator.

Achtergrond informatie

Vorige aflevering:
"Parallax"
"Time and Again"
Star Trek: Voyager
Seizoen 1
Volgende aflevering:
"Phage"
Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.org/wiki/Time_and_Again?oldid=48971"

Willekeurige wiki