Wikia

Memory Alpha

Turrel

Overleg0
7.610 pagina's
op deze wiki
Turrel
Legate Turrel
Ras: Cardassian
Geslacht: Man
Rang: Legate
Bondgenootschap: Cardassian unie
Acteur: Andrew Prine

Turrel was een hooggeplaatste Cardassian legate in de Cardassian unie tijdens de 24e eeuw.

In 2371 nam de Bajoran Bareil Antos contact met hem op met het voorstel om een verdrag te vormen tussen Bajor en de unie. De twee wisten een goede werkrelatie op te bouwen en de onderhandelingen voor het verdrag verliepen dan ook voorspoedig. Bareil en kai Winn Adami gingen op weg naar Turrel, maar hierbij raakte hun schip beschadigd en Bareil liep zware verwondingen op. Winn stuurde een gecodeerd bericht naar Turrel met daarin de uitnodiging om naar ruimtestation Deep Space 9 te komen.

Winn bleek een minder goede onderhandelaar te zijn dan Bareil en Turrel zou daar van weten te profiteren. Een van de knelpunten was het vrijlaten van Bajoran gevangenen. Turrel vertelde Winn echter dat er geen "officiële" gevangenen waren, behalve dan diegene die vast gezet waren door het ministerie van justitie voor misdaden tegen de staat. Turrel stelde ook voor dat de Cardassians enkele reparaties zou betalen voor de opbouw van Bajor, maar de Bajorans moesten dan wel al het Cardassian materiaal en de eigendommen die achtergelaten waren teruggeven. Bareil had dit laatste punt al verworpen, omdat dit in 2367 al behandeld was.

Met de hulp van Bareil wisten Winn en Turrel toch tot het Bajoran-Cardassian verdrag te komen. Een verdrag dat voor grote schokgolven in de rest van het kwadrant zou zorgen. (DS9: "Life Support")

Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.org/wiki/Turrel?oldid=89731"

Willekeurige wiki