Wikia

Memory Alpha

Walter Pierce

Overleg0
7.313 pagina's
op deze wiki
Walter Pierce
Walter Pierce
Ras: Betazoid/ Mens
Geslacht: Man
Rang: Luitenant j.g.
Bondgenootschap: Federatie Starfleet
Vader: Ambrose Pierce
Moeder: Anita Pierce
Acteur: Mark Rolston

Luitenant j.g. Walter J. Pierce was een Starfleet ingenieur en gespecialiseerd in lineaire warpsystemen.

Hij was geboren op Epsilon Indi II als zoon van Anita en Ambrose Pierce. Hij studeerde aan Starfleet academie in San Francisco op Aarde, waar hij de Okuda Award voor subruimte onderzoek en de Jalhal award voor warpveld techniek verdiende. Voordat hij op Utopia Planitia aan het werk voor de bouw van de USS Enterprise-D, was hij gestationeerd geweest op de USS Chicago en USS Suleiman. Hij werkte op de scheepswerf als assistent team leider aan de energie vervoer geleiders en de locale controle systemen van de warpaandrijving.

In 2363 vermoordde hij zijn vriendin Marla Finn en haar nieuwe vriend in een woede aanval en pleegde daarna zelfmoord door in de plasmastroom van de Enterprise te springen.

Walter was half Betazoid en liet zijn telepathische sporen in de nacelle buis achter. Deze sporen tastten andere bemanningsleden aan, waaronder Daniel Kwan die zelfmoord pleegde. Tijdens het onderzoek naar zijn dood werd ook Deanna Troi aangetast, maar zij kon op het laatste moment gered worden.

Troi kreeg door de telepathische geheugensporen talloze details over het persoonlijk leven van Pierce door. (TNG: "Eye of the Beholder")

Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.org/wiki/Walter_Pierce?oldid=84420"

Willekeurige wiki